بررسی خودرو

بررسی 2025 BMW X3 30 xDrive

بهبود کارایی، شتاب و راحتی در شاسی‌بلند لوکس

بررسی 2025 BMW X3 30 xDrive، اینکه نام تغییر کرده و ظاهر بازطراحی شده‌اند تنها تفاوت‌های جدید در مدل بازطراحی‌شده 2025 BMW X3 30 xDrive نیست. به گزارش خودرولینک زیر بدنه بزرگ‌تر این شاسی‌بلند، ساختار بهبودیافته‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد BMW هنوز به ارائه تجربیات هیجان‌انگیز رانندگی علاقه‌مند است. مدل پایه جدید X3 همچنین از نظر عملیاتی نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است.

بررسی 2025 BMW X3 30 xDrive، X3 قبلی ترکیبی خوب از کاربری، راحتی و لذت رانندگی را ارائه می‌داد، اما کمی کندتر از رقبا بود و برخی رقبا ارزش بهتری را ارائه می‌کردند. آیا مدل پایه جدید این فرمول را بهبود داده است؟ این مدل چگونه در مقایسه با یکی از رقبای اصلی‌اش، Mercedes-Benz GLC-Class SUV قرار می‌گیرد؟

تقویت هیبریدی خوب، دلیل اول: صرفه‌جویی در سوخت

به گزارش خودرولینک بیشتر مخاطبان X3 باید از افزایش قابل توجه کارایی که با موتور 2.0 لیتری توربوشارژ خطی-چهار جدید با سیستم هیبریدی ملایم به دست آمده خوشحال شوند. قبلاً این شاسی‌بلند امتیاز 21/28 مایل در گالن در شهر/بزرگراه داشت، اما نسخه جدید به 27/33 مایل در گالن جهش کرده است. این تغییر بزرگ است. بدون تغییر در ظرفیت مخزن سوخت 17.2 گالنی، اکنون X3 می‌تواند تا 499 مایل حرکت کند، که 47 مایل بیشتر از قبل است.

بررسی 2025 BMW X3 30 xDrive

مهم‌تر از همه، این تغییرات باعث شده است که رقابت را برای رقیب اصلی مانند GLC300 مرسدس تغییر دهد که قبلاً کارآمدتر بود. نسخه 2025 مرسدس 23/31 مایل در گالن مصرف می‌کند و اگرچه مخزن آن کمی بزرگ‌تر (17.4 گالن) است، اما برد 452 مایلی GLC اکنون از برد 499 مایلی BMW عقب‌تر است.

تقویت هیبریدی خوب، دلیل دوم: شتاب جدید

به گزارش خودرولینک برآورد BMW برای شتاب 0-60 مایل در ساعت مدل به‌روز شده X3 30 دقیقا همان چیزی است که در پیست آزمایش ثبت کردیم: 6.0 ثانیه، 0.4 ثانیه سریع‌تر از مدل 2022 که تست کرده بودیم. این قدرت اضافی کافی نیست تا GLC که 148 پوند سنگین‌تر است را به راحتی پشت سر بگذارد. این مدل نیز از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ خطی-چهار با تقویت هیبریدی ملایم استفاده می‌کند که تا 23 اسب بخار و 148 پوند-فوت گشتاور اضافی تولید می‌کند. در حالی که سیستم BMW تنها 11 اسب بخار و 18 پوند-فوت اضافه می‌کند.

بررسی 2025 BMW X3 30 xDrive

با این حال، قدرت X3 برای ادغام به راحتی در ترافیک سریع بزرگراه‌ها و انجام بیشتر عملیات‌های سبقت کافی است. BMW صداهای مصنوعی موتور را به داخل کابین منتقل می‌کند، اما ما بیشتر آنها را نادیده گرفتیم و می‌توان آنها را از طریق تنظیمات طراحی صدای فعال در صفحه نمایش لمسی کاهش یا به طور کامل خاموش کرد.

بهتر در جاده

بهبودهای وعده داده شده در عملکرد نیز برای X3 اثبات شده است که در آزمایش‌های پیست لغزشی ما نسبت به 2022 پیشی گرفت. همه نسخه‌ها بدنه‌ای سخت‌تر، ترک عقب وسیع‌تری و سیستم تعلیق جلو و عقب با تغییراتی در محور دو مفصل و پنج‌لینک دارند. X3 ما همچنین با پکیج M Sport به قیمت 2,200 دلار تجهیز شده بود که فرمان متغیر ورزشی و فنرها و دمپرهای سفت‌تر را به همراه ویژگی‌های دیگر ارائه می‌دهد. تایرهای Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 نیز در این مدل نصب شده بودند.

بررسی 2025 BMW X3 30 xDrive

با این تجهیز، X3 در آزمایش پیست GLC300 AWD را هم پشت سر گذاشت. تفاوت‌ها زیاد نبود، اما BMW توانست در g جانبی میانگین بیشتری به دست آورد، 0.92 g در مقابل 0.87 g مرسدس. در آزمایش شبیه‌سازی پیست، X3 سریع‌تر بود و به طور میانگین مدت بیشتری توانست بچسبد، 25.8 ثانیه در 0.72 g در مقابل 26.7 ثانیه در 0.71 g.

زندگی با X3

نسل قبلی X3 قبلاً فضای بار بیشتری نسبت به GLC300 ارائه می‌داد و مدل جدید این برتری را بیشتر کرده است. 2.8 فوت مکعب فضای بار استاندارد به حجم صندوق 31.5 فوت مکعب اضافه کرده است، در حالی که حجم حداکثری (با صندلی‌های عقب تا شده) از 62.7 به 67.1 فوت مکعب افزایش یافته است. اندازه‌های GLC به ترتیب 21.9 و 56.3 فوت مکعب هستند.

بررسی 2025 BMW X3 30 xDrive

سبک داخلی به‌روز شده متفاوت است. ما از صفحه نمایش خمیده جدید که نمایشگر 12.3 اینچی راننده و 14.9 اینچی اینفوتینمنت را در یک قاب ترکیب می‌کند، خوش‌مان آمد. طراحی داخلی نسبتاً مینیمالیستی است و بسیاری از کنترل‌های فیزیکی از دسته کنترل‌های وسط به صفحه نمایش لمسی منتقل شده‌اند. ما کمی از کنترل‌های جدید تهویه داخلی راضی نبودیم که به نظر می‌رسد روش‌های رایج کنترل جریان هوا را بی‌دلیل تغییر داده‌اند. نورپردازی محیطی جدید نیز به‌طور قابل توجهی برجسته است.

از آنجا که این مدل از بخش دسترسی‌پذیرتر خط تولید است، تجهیزات استاندارد کمی محدودتر هستند، اما خودروی آزمایشی ما پکیج Premium به قیمت 3,400 دلار را داشت. این پکیج ویژگی‌هایی مانند نمایشگر هدآپ، فرمان گرم‌شونده، شروع از راه دور موتور و سقف پانورامیک را اضافه می‌کند. همچنین سیستم سفر و راحتی BMW را شامل می‌شود که صندلی‌های جلو را به سوکت‌هایی برای نصب لوازم جانبی مانند نگهدارنده تبلت، میز تاشو و آویز لباس مجهز می‌کند. در نهایت، X3هایی که پکیج Premium دارند، سیستم رانندگی فعال حرفه‌ای را نیز دریافت می‌کنند که شامل کروز کنترل تطبیقی و پارکینگ خودکار است تا به مجموعه کوچک کمک‌کننده‌های استاندارد راننده‌ها، از جمله کاهش تصادف جلو، تشخیص نقطه کور فعال، نگهداری خط و پارکینگ خودکار اضافه شود.

جمع‌بندی

به گزارش خودرولینک پکیج‌های انتخابی X3 ما 10,200 دلار قیمت داشتند که قیمت نهایی آزمایشی آن را به 61,325 دلار رساند. یک GLC300 4Matic مشابه 66,050 دلار قیمت دارد. به نظر می‌رسد که این خودروی Bimmer در اینجا یک برتری دیگر دارد: این خودرو از نظر قیمت در مقایسه با این شاسی‌بلندهای برندهای لوکس مقرون به صرفه‌تر است. حتی قیمت پایه X3 نیز 1,275 دلار از مدل GLC AWD مرسدس ارزان‌تر است (اگرچه مرسدس یک نسخه مدل پایه عقب‌محور ارزان‌تر ارائه می‌دهد، اما BMW مدل عقب‌محور sDrive خود را کنار گذاشته است).

اکثر کسانی که X3 30 xDrive 2025 را انتخاب کنند از خریدشان راضی خواهند بود. با بهبود بهره‌وری و فضای بار بزرگ‌تر نسبت به مدل قبلی، این انتخابی عملی‌تر است. صفحه نمایش خمیده جدید یکی از بهترین ویژگی‌های داخل بازطراحی‌شده است. همچنین برای طرفداران رانندگی، این خودرو عملکرد خوبی دارد، به ویژه اگر پکیج M Sport را انتخاب کنید.

برخی از ریسک‌هایی که BMW در طراحی داخلی این شاسی‌بلند انجام داده ممکن است کمی زمان ببرد تا عادت کنید. همچنین داشتن برخی از کمک‌های رانندگی استاندارد بیشتر نیز می‌توانست مطلوب باشد. اما به طور کلی، ما از X3 جدید استقبال می‌کنیم؛ یک شاسی‌بلند کوچک لوکس منطقی که وعده BMW را برآورده می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا