موتورسیکلت

هوندا گلدوینگ ۲۰۲۵ اسطوره تورینگ

جشن ۵۰ سالگی اسطوره تورینگ با طراحی و امکانات جدید

پنجاه سال از معرفی هوندا گلدوینگ می‌گذرد؛ موتورسیکلتی که به‌نوعی مبدع سبک تورینگ به شمار می‌رود. به مناسبت این رویداد تاریخی، مدل ۵۰ سالگی هوندا گلدوینگ ۲۰۲۵ با طراحی ویژه و نشان‌های اختصاصی در دو نسخه استاندارد و تور عرضه خواهد شد.

آغاز افسانه‌ای از کلن ۱۹۷۴

نخستین مدل هوندا گلدوینگ، یعنی GL1000 K0، که به‌دست توشیو نوزو طراحی شده بود، در نمایشگاه کلن ۱۹۷۴ رونمایی شد. این موتورسیکلت افسانه‌ای از همان زمان تاکنون جوایز متعددی در زمینه طراحی و مشخصات فنی دریافت کرده است. حالا برای سال ۲۰۲۵، علاوه بر طراحی و لوگوهای اختصاصی، مدل‌های سالگرد با دو هدیه ویژه همراه خواهند بود: یک کتاب قهوه‌خوری درباره تاریخچه گلدوینگ و یک ماکت مینیاتوری ۱:۱۲ از نسخه‌های ۱۹۷۵ و ۲۰۲۵.

تغییرات مدل ۲۰۲۵

به‌جز به‌روزرسانی‌های ظاهری، تنها تغییر فنی قابل‌توجه در مدل ۲۰۲۵، اضافه شدن قابلیت بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto است. همچنین، هوندا برای جشن پنجاه‌سالگی این مدل، رویدادهای ویژه‌ای در هفته موتورسواری دیتونا برگزار خواهد کرد.

هوندا گلدوینگ ۲۰۲۵

ویژگی‌های مدل پایه گلدوینگ ۵۰ سالگی

مدل استاندارد هوندا گلدوینگ ۲۰۲۵ دارای نشان‌های اختصاصی در سبدها و فیرینگ‌های کناری و یک نشان ویژه ۵۰ سالگی در قسمت جلویی صندلی است. هنگام روشن شدن موتور، صفحه‌نمایش عبارت “از ۱۹۷۵” را نشان می‌دهد. سایر مشخصات اصلی این مدل همچنان حفظ شده‌اند، از جمله:

  • موتور ۱,۸۳۳ سی‌سی شش سیلندر
  • سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و شوک پرو-لینک
  • حالت‌های رانندگی مختلف
  • کمک به شروع حرکت در سربالایی
  • عملکرد معکوس یا دنده عقب
  • شیشه جلوی برقی و کروز کنترل

این مدل در رنگ مشکی مات متالیک با قیمت ۲۵,۲۰۰ دلار برای نسخه با گیربکس دستی شش سرعته و ۲۶,۲۰۰ دلار برای نسخه DCT (گیربکس دوکلاچه خودکار) عرضه می‌شود.

هوندا گلدوینگ ۲۰۲۵

ویژگی‌های مدل گلدوینگ تور ۵۰ سالگی

نسخه تور گلدوینگ ۲۰۲۵ علاوه بر تمام امکانات مدل استاندارد، به یک چمدان ۶۱ لیتری مجهز شده است. این مدل نیز دارای نشان‌های ویژه پنجاه‌سالگی بوده و در دو رنگ قرمز بوردو متالیک و طلای ابدی عرضه می‌شود (رنگ نقره‌ای روشن متالیک شامل نسخه سالگرد نمی‌شود).

قیمت نسخه‌های مختلف این مدل به شرح زیر است:

  • نسخه گیربکس دستی: ۲۹,۲۰۰ دلار
  • نسخه DCT: ۳۰,۲۰۰ دلار
  • نسخه DCT با ایربگ: ۳۳,۵۰۰ دلار

همچنین، مدل نقره‌ای روشن متالیک با قیمت ۲۸,۷۰۰ دلار برای نسخه گیربکس دستی و ۲۹,۷۰۰ دلار برای نسخه DCT در دسترس خواهد بود.

با این تغییرات، هوندا گلدوینگ همچنان به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های سفرهای طولانی و راحت در دنیای موتورسیکلت‌ها باقی خواهد ماند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا