اخبار خودرو

هیوندای N Vision 74

سوپرکار هیبریدی جدید هیوندای با فناوری پیشرفته هیدروژن و برقی

شاید بالاخره شاهد نسخه تولیدی سوپرکار N Vision 74 باشیم.

N Vision 74، سوپرکار هیوندای که داستانی پیچیده دارد، ممکن است همان خودروی قرمزی باشد که در این ویدیو به‌طور عمدی محو شده است. این خودرو در کنار کانسپت شگفت‌انگیز خود نشان داده شده و احتمالاً در تریلری برای ویدیوی جدید The Great Heritage-CAR که امروز در WAVVE، سرویس استریم کره جنوبی منتشر می‌شود، معرفی خواهد شد. این مستند به پشت‌صحنه‌های رشد شگرف هیوندای پرداخته و به چند محصول آینده اشاره می‌کند.

ظهور احتمالی نسخه تولیدی N Vision 74

دویو N Vision 74 در دقیقه 1:05 به‌طور سریع و محو نشان داده می‌شود. نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که هیوندای در حال پنهان کردن نسخه جاده‌ای است، اما این تنها توضیح منطقی‌ای است که می‌توانیم بیاوریم. به‌هرحال، خودروها در کنار هم و هم‌زمان حرکت می‌کنند. علاوه بر این، خودروی محو شده به نظر می‌رسد که مشابه با سیلوئت خودروی کانسپت است. منطقی نخواهد بود که هیوندای خودرو دیگری را پنهان کند و از آنجایی که کانسپت نزدیک به سه سال است که معرفی شده، همراه آن احتمالاً نسخه تولیدی است.

برنامه هیوندای برای تولید نسخه N Vision 74

هیوندای در ماه آگوست سال گذشته برنامه‌های خود برای فروش N Vision 74 را تأیید کرد، بعد از گزارش‌های متناقض در مورد اینکه آیا این خودرو مجوز تولید دریافت خواهد کرد یا نه. این خودرو یکی از “خودروهای برقی با عملکرد بالا” است که در حال توسعه است و به زودی نسخه Ioniq 6 N نیز معرفی خواهد شد. در حالی که سدان برقی گرم آینده تنها از باتری‌ها استفاده خواهد کرد، خودروی کوپه کانسپت ترکیبی از یک بسته باتری T شکل 62.4 کیلووات‌ساعتی با دو تانک هیدروژنی 4.2 کیلوگرم (9.2 پوند) است. از نظر فنی، این خودرو یک هیبرید است، حتی اگر موتور درون‌سوز نداشته باشد.

هیوندای N Vision 74

ویژگی‌های فنی و عملکرد N Vision 74

هیوندای با نشان دادن کانسپت Initium به عنوان پیش‌نمایشی از جایگزین Nexo به آینده هیدروژن اشاره کرده است. N Vision 74 دو موتور برقی در عقب داشت که بیش از 671 اسب بخار قدرت و بیش از 664 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کرد. در فرم کانسپت، این خودرو اسپرت رادیکال محدوده رانندگی بیش از 373 مایل را ارائه می‌کرد.

هیوندای معماری 800 ولتی را برای آن در نظر گرفته بود که امکان شارژ 18 دقیقه‌ای از 10 تا 80 درصد را فراهم می‌آورد. همچنین، سوخت‌گیری تانک‌های هیدروژن تنها 5 دقیقه طول می‌کشید. واحد سلول سوختی که در جلو قرار داشت 95 کیلووات قدرت تولید می‌کرد تا به تأمین انرژی موتورها یا شارژ باتری کمک کند. از نظر عملکرد، این خودرو هیچ‌گونه کمبودی نداشت. هیوندای زمان صفر تا 60 مایل در ساعت را کمتر از چهار ثانیه و حداکثر سرعت را بیش از 155 مایل در ساعت اعلام کرده بود.

طراحی و ابعاد N Vision 74

کانسپت N Vision 74 نسخه‌ای مدرن از کانسپت هیوندای پونی کوپه 1974 طراحی شده توسط جیورجتو جیوجیارو بود. اگر در مورد ابعاد آن می‌پرسید، این خودرو نسبتا بزرگ بود: طول 194.6 اینچ، عرض 78.5 اینچ و ارتفاع 52.4 اینچ، با فاصله محوری 114.3 اینچ.

آینده N Vision 74

هنوز مشخص نیست که نسخه تولیدی N Vision 74 چه زمانی معرفی خواهد شد، اما این تیزر نشان می‌دهد که احتمالاً این ماشین مثل یک مثلث در حال حرکت به سمت تولید است. زمانی که نسخه تولیدی تأیید شد، هیوندای گفت که این خودرو یکی از 21 مدل برقی است که قرار است تا سال 2030 معرفی شود. امیدواریم که لازم نباشد تا پایان دهه منتظر بمانیم تا هیوندای جذاب‌ترین خودروی خود را ببینیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا