اخبار خودرو

برترین برندهای خودروسازی در رضایت مشتری

نظرسنجی جامع خودرویی 2024: بررسی رضایت مشتری و قابلیت اطمینان برندها

برترین برندهای خودروسازی در رضایت مشتری ،بر اساس گزارش معتبر منتشر شده توسط Consumer Reports، رتبه‌بندی برندهای خودروسازی در دو حوزه اصلی یعنی رضایت مشتری و قابلیت اطمینان منتشر شده است. این گزارش تصویری جامع از اولویت‌ها و تجربیات مشتریان در صنعت خودرو ارائه می‌دهد.

برترین برندها از نظر رضایت مشتری

در جدول رضایت مشتری، برند نوپای آمریکایی ریویان (Rivian) با تمرکز بر خودروهای برقی و فناوری‌های پیشرفته، صدرنشین است. پس از آن، برندهای BMW و تسلا به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. این برندها به دلیل ارائه تجربه‌ای لذت‌بخش و متمایز، جایگاه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

لکسوس و شورولت نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند، در حالی که برندهای کره‌ای مانند جنسیس و هیوندای نیز با حضور در میان ده برند برتر، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهند.

برترین برندها از نظر قابلیت اطمینان

در حوزه قابلیت اطمینان، برندهای ژاپنی همچنان پیشتاز هستند. سوبارو رتبه نخست این جدول را از آن خود کرده است و برندهای لکسوس و تویوتا نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

برندهای دیگر ژاپنی مانند هوندا، آکورا و مزدا نیز با عملکرد عالی خود در این حوزه، انتخابی محبوب برای مشتریان هستند. این نتایج نشان‌دهنده ترجیح مشتریان به خودروهای ژاپنی به دلیل دوام و کیفیت بالا است.

نکات قابل توجه

یکی از نکات جالب این گزارش، اختلاف جایگاه برخی برندها در دو جدول است. برای مثال، تسلا که رتبه سوم را در جدول رضایت مشتری کسب کرده، در جدول قابلیت اطمینان به جایگاه هفدهم سقوط کرده است. این امر نشان می‌دهد که تسلا بیشتر بر نوآوری و تجربه کاربری تمرکز دارد تا قابلیت اطمینان فنی.

از سوی دیگر، برندهایی مانند بی‌ام‌و و کیا تعادل خوبی بین رضایت مشتری و قابلیت اطمینان برقرار کرده‌اند. همچنین ریویان با وجود صدرنشینی در رضایت مشتری، در جدول قابلیت اطمینان در رتبه آخر قرار گرفته است که نشان‌دهنده نیاز این برند به بهبود در بخش فنی است.

تحلیل نهایی

برترین برندهای خودروسازی در رضایت مشتری ،این گزارش نشان می‌دهد که برندهای ژاپنی همچنان در زمینه قابلیت اطمینان پیشرو هستند، در حالی که برندهای آمریکایی و آلمانی عمدتاً در رضایت مشتری پیشتازند. همچنین پیشرفت برندهای کره‌ای مانند جنسیس و هیوندای حاکی از موفقیت این شرکت‌ها در بازارهای جهانی است.

جدول رضایت مشتریان

رتبهبرندکشور
1ریویان (Rivian)آمریکا
2بی ام و (BMW)آلمان
3تسلا (Tesla)آمریکا
4لکسوس (Lexus)ژاپن
5شورولت (Chevrolet)آمریکا
6سوبارو (Subaru)ژاپن
7جنسیس (Genesis)کره جنوبی
8فورد (Ford)آمریکا
9جی ام سی (GMC)آمریکا
10هیوندای (Hyundai)کره جنوبی
11تویوتا (Toyota)ژاپن
12هوندا (Honda)ژاپن
13کادیلاک (Cadillac)آمریکا
14کیا (Kia)کره جنوبی
15ولوو (Volvo)سوئد
16مزدا (Mazda)ژاپن
17آکورا (Acura)ژاپن
18آئودی (Audi)آلمان
19بیوک (Buick)آمریکا
20نیسان (Nissan)ژاپن
21فولکس واگن (Volkswagen)آلمان
22جیپ (Jeep)آمریکا

جدول قابلیت اطمینان

رتبهبرندکشورتغییر نسبت به رضایت مشتری
1سوبارو (Subaru)ژاپن+5
2لکسوس (Lexus)ژاپن+2
3تویوتا (Toyota)ژاپن+8
4هوندا (Honda)ژاپن+8
5آکورا (Acura)ژاپن+12
6مزدا (Mazda)ژاپن+10
7بی ام و (BMW)آلمان-5
8کیا (Kia)کره جنوبی+6
9هیوندای (Hyundai)کره جنوبی+1
10بیوک (Buick)آمریکا+11
11نیسان (Nissan)ژاپن+8
12فورد (Ford)آمریکا-5
13جنسیس (Genesis)کره جنوبی-7
14ولوو (Volvo)سوئد-1
15شورولت (Chevrolet)آمریکا-11
16تسلا (Tesla)آمریکا-14
17فولکس واگن (Volkswagen)آلمان+3
18جیپ (Jeep)آمریکا+3
19جی ام سی (GMC)آمریکا-12
20کادیلاک (Cadillac)آمریکا-8
21ریویان (Rivian)آمریکا-21
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا