اخبار خودرو

واردات اتوبوس و کشنده نو و کارکرده در ازای اسقاط خودروی فرسوده

واردات اتوبوس و کشنده نو، به گزارش خودرولینک، بر اساس بخشنامه‌ای که محمدعلی بهپوری، مدیرکل دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران، به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده است، آیین‌نامه اجرایی بند «پ» ماده ۵۹ قانون برنامه هفتم توسعه در خصوص واردات اتوبوس و کشنده جاده‌ای به تصویب هیأت وزیران رسیده و از این پس تا اطلاع ثانوی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خودرولینک مطابق این آیین‌نامه، مالکان وسایل نقلیه سنگین فرسوده که بیش از ۲۵ سال عمر دارند، می‌توانند با اسقاط خودروی خود، اقدام به واردات اتوبوس یا تریلی با عمر کمتر از ۱۰ سال کنند.

واردات اتوبوس و کشنده نو، در همین راستا، هیأت وزیران سود بازرگانی واردات این خودروها را به شرح زیر تعیین کرده است:

🔹 اتوبوس:

  • کمتر از ۲ سال کارکرد: ۵٪
  • ۳ تا ۴ سال کارکرد: ۱۰٪
  • ۵ تا ۶ سال کارکرد: ۵۰٪
  • ۷ تا ۸ سال کارکرد: ۷۰٪
  • ۹ تا ۱۰ سال کارکرد: ۹۰٪

🔹 کشنده جاده‌ای:

  • کمتر از ۲ سال کارکرد: ۸۰٪
  • ۳ تا ۴ سال کارکرد: ۹۰٪
  • ۵ تا ۶ سال کارکرد: ۹۷٪
  • ۷ تا ۸ سال کارکرد: ۹۸٪
  • ۹ تا ۱۰ سال کارکرد: ۹۹٪

منابع ارزی لازم برای واردات این خودروها از محل ارز حاصل از صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی، منابع ارزی با منشأ خارجی و سایر منابع مورد تأیید بانک مرکزی تأمین خواهد شد.

واردات اتوبوس و کشنده نو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا