به گزارش خودرولینک رضوانی موتورز بار دیگر با طراحی خاص و جسورانهاش سر زبانها افتاده است. این شرکت آمریکایی که همواره به ساخت خودروهایی با ظاهری الهامگرفته از جتهای جنگی معروف است، این بار سراغ یک پروژه جسورانه رفته: ساخت نسخهای زرهی از لامبورگینی اوروس با نام رضوانی نایت. قرار است تنها ۱۰۰ دستگاه از این SUV خاص تولید شود که ترکیبی از لوکسگرایی، عملکرد خیرهکننده و قابلیتهای نظامی است.
طراحی تهاجمی با روحیهای نظامی
به گزارش خودرولینک رضوانی نایت با بدنهای بازطراحیشده، چهرهای بسیار خشنتر و تهاجمیتر از اوروس استاندارد دارد. رنگ خاکستری مات، چراغهای LED با طراحی خطی، نوار نور سقفی و اسپویلر عقب همگی به آن هویتی منحصربهفرد میبخشند. گلگیرهای عضلانی این خودرو برای پوشش رینگهای ۲۲ اینچی و تایرهای غولپیکر ۳۳ اینچی طراحی شدهاند تا چهرهای کاملاً آفرودی به آن بدهند.
در کنار این ظاهر خاص، رضوانی تاکید میکند که نایت نهتنها برای جادههای آسفالت، بلکه برای مسیرهای ناهموار و خشن نیز کاملاً آماده است.
قدرت و عملکرد؛ سریعتر از اوروس هیبرید
زیر کاپوت رضوانی نایت همان موتور ۴.۰ لیتری V8 تویینتوربوی اوروس قرار دارد، اما با تیونینگ اختصاصی رضوانی، قدرت آن تا ۸۰۰ اسب بخار افزایش یافته است. این رقم ۱۴۳ اسب بخار بیشتر از اوروس معمولی و اندکی بیشتر از نسخه هیبریدی اوروس SE است. با این پیشرانه قدرتمند، شتاب صفر تا صد کیلومتر در تنها ۳.۰ ثانیه ممکن میشود؛ حدود نیم ثانیه سریعتر از مدل هیبریدی.
بسته دارک نایت؛ از SUV به شبهتانک
به گزارش خودرولینک یکی از جذابترین ویژگیهای این خودرو، پکیج سفارشی “دارک نایت” است. این بسته شامل شیشهها و بدنه ضدگلوله، محافظ زیر بدنه در برابر انفجار، تایرهای نظامی ضد پنچری، سپر فولادی و سیستم تعلیق تقویتشده میشود.
در داخل کابین نیز امکانات خاصی همچون ماسک اکسیژن، جعبه کمکهای اولیه، اسپری فلفل، سیستم بیسیم ارتباطی و مجموعهای از آژیر و چراغهای اضطراری تعبیه شده است تا حس یک خودروی زرهی تمامعیار را القا کند.
تولید محدود و قیمت سنگین
رضوانی نایت بهطور محدود در تعداد ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و قیمت پایه آن از ۱۴۹ هزار دلار آغاز میشود. البته با انتخاب پکیج دارک نایت، قیمت نهایی خودرو به بیش از ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید.
مدیر طراحی رضوانی موتورز درباره این پروژه میگوید:
«هدف ما شکستن مرزهای طراحی و تلفیق عملکرد تهاجمی یک سوپرکار با قابلیتهای آفرودی و کاربری روزمره بود؛ و باور داریم که بهخوبی به این هدف رسیدهایم.»