معرفی و رونمایی

چری تیگو 7 C-DM معرفی و رونمایی شد

شاسی‌بلند چینی با طراحی اروپایی و قیمت رقابتی

به گزارش خودرولینک چری تیگو 7 C-DM یک کراس‌اوور کامپکت جدید است که با بهره‌گیری از تجربه استیو ایوم، طراح سابق لندروور، طراحی و توسعه یافته است. این خودرو نمایانگر تلفیقی از طراحی اروپایی و مهندسی چینی بوده و بر پایه پلتفرمی مشترک با مدل تانسو 06 تولید شده است. تیگو 7 C-DM در دو نسخه بنزینی و هیبریدی پلاگین (PHEV) عرضه می‌شود و تمرکز ویژه‌ای بر کاهش وزن و بهره‌گیری از سیستم تعلیق تطبیقی دارد.

چری در سال 2024 با فروش 2.6 میلیون دستگاه در بازار جهانی (رشد 38.4 درصدی نسبت به سال قبل)، جایگاه خود را به عنوان یکی از برندهای پیشرو در صنعت خودروسازی تثبیت کرد. خانواده تیگو، به‌ویژه مدل 7 C-DM، نقش پررنگی در این موفقیت داشته‌اند. این خودرو هم‌اکنون با قیمت پایه 113,900 یوان (حدود 15,700 دلار) در بازار چین عرضه می‌شود.

طراحی خارجی

به گزارش خودرولینک چری تیگو 7 C-DM نمونه‌ای از بلوغ زبان طراحی جدید چری به‌شمار می‌رود. جلوپنجره فعال با 30 وضعیت مختلف و پنل‌های آیرودینامیکی زیر بدنه، به ضریب درگ 0.33 منجر شده‌اند. دقت مونتاژ بالا و فاصله بین پنل‌های بدنه که تنها 3.5 میلی‌متر (با تلورانس ±0.2 میلی‌متر) است، کیفیت ساخت بالایی را نشان می‌دهد.

در نمای جانبی، نسبت سطح شیشه به بدنه برابر با 0.618 طراحی شده که ضمن حفظ زیبایی بصری، نور کافی برای فضای داخلی فراهم می‌آورد. چراغ‌های LED عقب شامل 128 بازتابنده مستقل هستند که نورپردازی یکنواختی ارائه داده و با استاندارد ECE R48 هم‌خوانی دارند. همچنین، 85 درصد از سطح زیرین خودرو با پنل‌های پوشاننده تجهیز شده که جریان هوا، به‌ویژه اطراف محور عقب، را بهینه‌سازی می‌کنند.

چری تیگو 7

طراحی داخلی

کابین خودرو چری تیگو 7 با استفاده از متریال باکیفیت طراحی شده است. داشبورد از مواد نرم TPO ساخته شده و 68 درصد از بخش‌های قابل مشاهده را پوشش می‌دهد. سایر قسمت‌ها نیز از پلی‌پروپیلن بازیافتی با بافتی دلپذیر ساخته شده‌اند.

نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی با وضوح 1920×720 پیکسل و روشنایی 1000 نیت، اطلاعات مورد نیاز راننده را به‌وضوح نمایش می‌دهد. در بخش میانی، نمایشگر عمودی 14.8 اینچی با سیستم اطلاعات و سرگرمی Lion 5.0 چری، بر پایه چیپست قدرتمند Qualcomm 8155 با توان پردازشی 105,000 DMIPS قرار گرفته است. سیستم تهویه مطبوع از طریق کلیدهای فیزیکی چرخشی با بازخورد لمسی 80 گرمی کنترل می‌شود.

صندلی‌ها از فوم پلی‌یورتان با درجه سختی 45 تا 55 شور ساخته شده‌اند و ساختار پشتیبانی آن‌ها در 7 ناحیه مجزا تنظیم شده است. در نسخه‌های لوکس، صندلی راننده از 10 حالت تنظیم برقی برخوردار است. فضای ذخیره‌سازی کابین با 18 محفظه متنوع و مجموع ظرفیت 28.7 لیتر طراحی شده که شامل یک فضای خنک‌شونده 5.2 لیتری در کنسول مرکزی نیز می‌شود. صندلی‌های عقب قابلیت تاشوندگی 60:40 داشته و حجم بار را از 570 به 1,472 لیتر افزایش می‌دهند. ارتفاع کف بارگیری نیز 720 میلی‌متر باقی مانده است.

چری تیگو 7

تجربه رانندگی

به گزارش خودرولینک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ تیگو 7 C-DM قادر به تولید گشتاور 290 نیوتن‌متر در بازه 2,000 تا 4,000 دور بر دقیقه است. بهره‌گیری از توربوشارژر دوقلو با فشار کاری 1.8 بار، شتاب‌گیری مطلوبی را فراهم می‌آورد. انتقال نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه انجام می‌شود که در حالت اسپرت، تعویض دنده‌ها را در 280 میلی‌ثانیه انجام می‌دهد.

کمک‌فنرهای هوشمند با تنظیم فرکانسی، ناهمواری‌های مسیر را جذب کرده و پایداری خودرو را حفظ می‌کنند. فرمان خودرو در سه سطح سختی قابل تنظیم است و در حالت اسپرت، با تنها 2.2 دور از قفل تا قفل، واکنش‌پذیری مناسبی دارد؛ هرچند بازخورد فرمان نسبت به برخی رقبا کمتر است.

سامانه چهار چرخ محرک هوشمند در شرایط لغزش، تنها در 120 میلی‌ثانیه محور عقب را وارد مدار می‌کند، در حالی که در شرایط عادی، تمرکز بر محور جلو برای بهینه‌سازی مصرف سوخت است. ترمزهای دیسکی خنک‌شونده (320 میلی‌متر جلو / 302 میلی‌متر عقب) عملکرد اطمینان‌بخشی دارند و در آزمایش‌ها، مسافت توقف از سرعت 100 تا 0 کیلومتر بر ساعت برابر با 37.8 متر بوده است.

در بخش NVH، میزان نویز داخل کابین با موتور 1.6T به 72 دسی‌بل در دور موتور بالا کاهش یافته که نسبت به نسل‌های پیشین چری، کاهش 4 دسی‌بلی را نشان می‌دهد. صداهای باد به خوبی مهار شده‌اند، اما در مسیرهای ناهموار، صدای تعلیق همچنان محسوس است.

چری تیگو 7

جمع‌بندی

به گزارش خودرولینک اگرچه تیگو 7 C-DM جایگاه یک خودروی لوکس مانند لندروور را ندارد، اما با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر مهندسی، محصولی شایسته در کلاس خود محسوب می‌شود. بدنه آن با استفاده از فولاد مستحکم 1,500 مگاپاسکالی، به میزان پیچش 26,500 نیوتن‌متر بر درجه دست یافته که نسبت به قبل 28 درصد بهبود یافته است. عملکرد پیشرانه، سیستم تعلیق و کیفیت سواری نیز نسبت به نسل‌های گذشته ارتقا یافته‌اند.

با توجه به قیمت رقابتی و گارانتی مادام‌العمر، تیگو 7 C-DM انتخابی منطقی برای خریدارانی است که به دنبال خودرویی با طراحی جذاب، امکانات مناسب و راندمان فنی قابل قبول هستند. هرچند مواردی نظیر نویز سیستم تعلیق، کالیبراسیون فرمان و تأخیر نسبی در سیستم اطلاعات و سرگرمی می‌توانند با به‌روزرسانی‌های آتی بهبود یابند.

تسلط برندهای چینی بر بازار جهانی خودروهای الکتریکی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا