به گزارش خودرولینک بسته به دیدگاه افراد، برداشتن سقف یک خودروی اسپرت میتواند آن را جذابتر یا کمی چالشبرانگیزتر کند. اما وقتی صحبت از آستون مارتین ونکویش با موتور V12 باشد، سخت است که نکته منفی در این تغییر پیدا کنیم. چه طرفدار رانندگی با سقف بسته باشید و چه از تجربه هوای آزاد لذت ببرید، حالا میتوانید آستون مارتین ونکویش ولانته 2026 را در نسخه روباز هم داشته باشید. این شما و این هم آستون مارتین ونکویش ولانته 2026.
قدرت بیرقیب، بدون تغییر
خبر خوب این است که پیشرانه بدون تغییر باقی مانده است. همچنان با یک موتور 5.2 لیتری V12 توئین توربو روبهرو هستیم که 824 اسب بخار قدرت و 738 پوند-فوت گشتاور را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخهای عقب منتقل میکند. این خودرو قویترین خودروی موتور جلو تولیدی جهان محسوب میشود و در کنار نسخه کوپه، سریعترین هم هست، با سرعت نهایی 214 مایل بر ساعت (344 کیلومتر بر ساعت).
به گزارش خودرولینک آستون مارتین ونکویش ولانته 2026 در شتابگیری کمی کندتر از کوپه عمل میکند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 3.4 ثانیه است، یعنی 0.2 ثانیه کندتر از مدل کوپه. این اختلاف به دلیل 209 پوند (95 کیلوگرم) وزن اضافی مدل روباز است. آستون مارتین این افزایش وزن را “حداقلی” میداند، اما وزن کلی خودرو با مایعات احتمالاً به بیش از 4,300 پوند (حدود 1,950 کیلوگرم) خواهد رسید.
تقویت شاسی و سیستم تعلیق مخصوص ولانته
در عوض، مهندسان آستون مارتین شاسی ولانته را تقویت کردهاند تا تقریباً به اندازه مدل کوپه مستحکم باشد. جزئیات دقیق این تغییرات فاش نشده، اما سیستم تعلیق تنظیمات اختصاصی ولانته را دریافت کرده است و از کمکفنرهای بیلشتاین DTX بهره میبرد. قدرت توقف این هیولای روباز هم بر عهده ترمزهای سرامیک کربنی شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب است. مثل مدل کوپه، این نسخه هم روی رینگهای 21 اینچی و تایرهای پیرلی P Zero حرکت میکند.
تجربه لوکس با سقف پارچهای هوشمند
به گزارش خودرولینک کابین نیز تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و همان دو نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی را دارد؛ یکی برای راننده و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی. اما تنها تفاوت بزرگ، دکمهای برای باز و بسته کردن سقف پارچهای K-fold است. این سقف در 14 ثانیه باز و در 16 ثانیه بسته میشود و امکان باز و بسته شدن آن در سرعتهای تا 31 مایل بر ساعت (50 کیلومتر بر ساعت) وجود دارد. البته با سقف بسته، صدای سیستم اگزوز تیتانیومی آپشنال را بهخوبی نخواهید شنید. پس مگر در هوای بارانی، سقف را باز بگذارید و از صدای غرّش V12 لذت ببرید!
کلام آخر؛ یک گرند تورر روباز بیرقیب
آدریان هالمارک، مدیرعامل آستون مارتین، درباره این خودرو میگوید:
“برای 60 سال، مدلهای ولانته آستون مارتین، اوج هنر رانندگی روباز را به نمایش گذاشتهاند. حالا، با طراحی خیرهکننده و موتور V12 که بیشترین قدرت را در بین خودروهای موتور جلو تولیدی دارد، ونکویش ولانته این فلسفه را به سطحی کاملاً جدید رسانده است.”
آستون مارتین هنوز قیمت رسمی ونکویش ولانته را اعلام نکرده، اما انتظار میرود گرانتر از نسخه کوپه با قیمت 434,000 دلار باشد. تولید این مدل از سهماهه سوم 2025 آغاز خواهد شد و آستون مارتین سالانه کمتر از 1,000 دستگاه از آن تولید خواهد کرد.