جهان خودرو

رقابت خودروهای بی وای دی دنزا

رقابت با برندهای لوکس اروپایی با طراحی پیشرفته و قیمت مناسب

رقابت خودروهای بی وای دی دنزا

به گزارش خودرولینک استلا لی، معاون اجرایی شرکت بی وای دی (BYD)، در مصاحبه‌ای اخیر با اعتماد به نفس بالایی بیان کرده که محصولات جدید برند دنزا این شرکت، «ده برابر بهتر» از خودروهایی هستند که قصد دارند با آن‌ها رقابت کنند؛ محصولاتی از برندهایی مانند مرسدس، آئودی، ب‌ام‌و و حتی پورشه.

دستاوردهای اخیر بی وای دی در زمینه عرضه خودروهای برقی و پلاگین‌ هیبرید در اروپا، دلیل اصلی خوش‌بینی خانم لی است. اما برند دنزا به مسیر دیگری می‌رود، چراکه این برند جدید قرار است برای مخاطبانی متفاوت طراحی شود؛ کسانی که بیش از هر چیز به وجهه برند، طراحی لوکس و جایگاه اجتماعی اهمیت می‌دهند. دنزا به‌عنوان برندی سطح بالا، قرار است جایگاهی میان برند اقتصادی بی وای دی و برند فوق‌لوکس یانگ‌ وانگ داشته باشد و به‌طور مستقیم وارد رقابت با برندهای معتبر اروپایی چون مرسدس بنز شود. نکته جالب اینکه در ابتدا، دنزا نتیجه همکاری مشترک بی وای دی و دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) بود؛ اما پس از مدتی، بی وای دی مسیر توسعه این برند را به‌تنهایی ادامه داد و این همکاری به رقابتی جدی تبدیل شد.

رقابت خودروهای بی وای دی دنزا

به گزارش خودرولینک بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، نخستین محصول دنزا که در بازار اروپا عرضه خواهد شد، مدل Z9 GT است. این خودرو، که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار شود، به‌عنوان یک گزینه اسپرت و کوپه برای رقابت با خودروهایی مانند آئودی A6 و A6 ای-ترون آوانت و ب‌ام‌و سری ۵ و i5 تورینگ به بازار می‌آید. طراحی Z9 GT با الهام از فرم بدنه پورشه پانامرا و تحت سرپرستی ولفگانگ اگر، طراح پیشین آلفارومئو و لامبورگینی، انجام شده است. این خودرو در نسخه تمام‌برقی با سه موتور و مجموع توان ۹۵۲ اسب‌بخار عرضه خواهد شد. همچنین یک نسخه پلاگین‌ هیبرید با پیشرانه ۲ لیتری و توان ۸۵۸ اسب‌بخار نیز به بازار خواهد آمد.

در مراسم رونمایی برند دنزا در هفته طراحی میلان، استلا لی در گفت‌وگو با مجله Car تاکید کرد: «این خودرو واقعاً ده برابر بهتر از رقبای خود است. ما ویژگی‌های منحصر به فردی داریم که برندهای معروف از آن‌ها بی‌بهره‌اند.»

رقابت خودروهای بی وای دی دنزا

به نظر می‌رسد که دنزا قصد دارد خودروهای خود را با امکانات استاندارد بیشتر و قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا عرضه کند. با این حال، تمرکز اصلی برند روی فناوری‌های پیشرفته است. برای مثال، Z9 GT قادر است به‌طور عرضی حرکت کند، در فضاهای کوچک پارک کند یا با مانورهای خاص در پیچ‌ها عبور کند؛ ویژگی‌هایی که در خودروهای لوکس اروپایی دیده نمی‌شوند. استلا لی در این خصوص افزود که ترکیب طراحی پیچیده و شیک، عملکرد قدرتمند و فناوری پیشرفته، جذابیت ویژه‌ای برای خریداران ایجاد خواهد کرد. همچنین، خدمات پس از فروش ممتاز دنزا نقش مهمی در تسخیر سهم بازار این برند خواهد داشت.

اگرچه قیمت دقیق این خودرو در اروپا هنوز اعلام نشده، اما در بازار چین، قیمت Z9 GT بین ۳۳۴,۸۰۰ تا ۴۱۴,۸۰۰ یوان (معادل حدود ۴۵,۸۰۰ تا ۵۶,۸۰۰ دلار) است. این در حالی است که خودروهایی مانند پورشه پانامرا اسپرت توریسمو و تایکان کراس توریسمو با قیمت پایه حدود ۱,۰۰۸,۰۰۰ یوان (معادل ۱۳۸,۰۰۰ دلار) وارد بازار می‌شوند و بسته به سطح تجهیزات، قیمت آن‌ها می‌تواند تا بیش از ۱,۵۰۰,۰۰۰ یوان (معادل ۲۰۵,۰۰۰ دلار) افزایش یابد.

به گزارش خودرولینک در نهایت، دنزا با تکیه بر طراحی اروپایی، فناوری نوآورانه، خدمات حرفه‌ای و استراتژی قیمت‌گذاری هوشمندانه، قصد دارد جایگاه مستحکمی در میان خودروسازان لوکس اروپایی برای خود ایجاد کند و بخشی از بازاری را تصاحب نماید که پیش از این در انحصار برندهای معتبر غربی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا