داچیا داستر ردست اسپورت، این خودرو با طراحی مقاوم، فضای داخلی جادار و قیمت مقرونبهصرفهاش توانسته محبوبیت زیادی در اروپا پیدا کند و حتی در سال ۲۰۲۴ مدل تسلا Y را به عنوان پرفروشترین خودروی قاره اروپا کنار بزند. حالا برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال ظاهری اسپرتتر و وضعیت جادهای بهتری هستند، بدون اینکه کاملاً از ویژگیهای اقتصادی خود دست بکشند، نسخه «ردست اسپورت» از سوی نمایندگی آلمانی Carpoint معرفی شده است.
این نسخه غیررسمی از داستر، که به جای RS (ورژن اسپورت رنو) با نام Redust Sport شناخته میشود، چند ماه پیش در تصاویر رندر منتشر شد و حالا مدلهای واقعی آن به خیابانها آمدهاند. این نسخه جدید وعدههای bold خود را با مجموعهای از ارتقاءهای ظاهری تحویل داده است.
مشخصات نسخه ردست اسپورت:
داچیا داستر ردست اسپورت همچون مدلهای پیشین داستر کارپوینت، با سیستم تعلیق KW coilover، چرخهای ۲۰ اینچی آلیاژی و فضاهای چرخ بزرگتر، ارتفاع کمتری دارد. بدنه نیز با یک کیت اسپورت جدیدتر، شامل هود اسکوپ برجسته، افزایش عرض ۲۰ میلیمتر (۰.۸ اینچ) با اضافه شدن برآمدگیهای گلگیر، رکابهای جانبی عمیقتر و اسپویلر عقب همراه شده است. به علاوه، سقفپوشها حذف شدهاند تا سیلوئت خودرو زیباتر و شیکتر شود.
برای تأکید بیشتر بر تبدیل شدن این خودرو به نسخه اسپورت، سیستم اگزوز دوگانه بهصورت مرکزی در خودرو نصب شده است که بیشتر در خودروهای پرقدرت و سوپرکارها مشاهده میشود تا در یکی از مقرونبهصرفهترین شاسیبلندهای بازار. به عنوان آخرین تغییر، بدنه خودرو با رنگ نارنجی جذاب و ترکیب مشکی براق برای پوشش پلاستیکی و کاور پنجرههای عقب پوشیده شده است.
این تغییرات ظاهری، شاید خودرو را به نظر اسپورتتر و جذابتر کرده باشد، اما باید توجه داشت که این نسخه بیشتر بر ظاهر تمرکز دارد و در زمینه عملکرد تفاوت چندانی با نسخههای معمولی ندارد.