بنتلی کانتیننتال GT تیونشده توسط منصوری معرفی شد
بررسی نسخه خاص بنتلی کانتیننتال GT منصوری با ۷۷۱ اسببخار قدرت
بنتلی کانتیننتال GT، برای منصوری، هیچ خودروی لوکسی آنقدر کامل نیست که نتوان به آن ظاهری متفاوت و جسورانه داد. کافیست خودروی جدیدی از راه برسد تا این تیونر آلمانی بلافاصله آستین بالا بزند و آن را به نسخهای جنجالی و پرزرقوبرق تبدیل کند. به گزارش خودرولینک این بار نوبت نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT است؛ مدلی که تنها مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی، با امضای منصوری کاملاً تغییر چهره داده است.
به گزارش خودرولینک گرچه این پروژه نسبت به برخی تیونینگهای قبلی منصوری معتدلتر به نظر میرسد، اما باز هم با جسارتی خاص مرزهای طراحی کلاسیک بنتلی را جابهجا کرده است؛ بهگونهای که شاید طرفداران اصالت بریتانیایی این برند بهسختی بتوانند آن را هضم کنند.
طراحی بیرونی: از سنت تا افراط
به گزارش خودرولینک منصوری در سالهای اخیر شیفته فیبر کربن فورجشده شده و حالا در این پروژه، به اوج این علاقه رسیده است. تقریباً تمام اجزای بدنه از این متریال ساخته یا با آن پوشش داده شدهاند؛ از جمله کاپوت، جلوپنجره، اسپلیتر، قاب ورودیهای هوا، آینههای جانبی، رکابها و تزئینات کناری.
در عقب نیز تغییرات قابل توجهی اعمال شده: دو اسپویلر مجزا (یکی روی شیشه و دیگری روی درِ صندوق)، دیفیوزر جدید و اگزوزهایی با طراحی متفاوت که حالوهوایی اسپرتتر به خودرو بخشیدهاند. رینگهای ۲۲ اینچی براق مشکی نیز این ترکیب را کامل کردهاند؛ شاید تنها بخشی که بهواقع با سلیقه و هماهنگ انتخاب شده است.
کابین: تعادل میان تجمل و تیونینگ
به گزارش خودرولینک با وجود نقدهای طعنهآمیزی که طراحی بیرونی را به کانتر آشپزخانه تشبیه کردهاند، کابین این نسخه از کانتیننتال GT داستان متفاوتی دارد. این بار منصوری با نگاهی محتاطتر وارد عمل شده و فضای داخلی را با دقت و وقار طراحی کرده است.
صندلیها و پنل درها با چرم کرمرنگ بسیار ظریفی پوشانده شدهاند که حسی از لطافت و اشرافیت ایجاد میکند. نوارهای فیبر کربن نیز در داشبورد و درها بهکار رفتهاند تا پیوستگی طراحی بیرونی و درونی حفظ شود. کمربندهای ایمنی اختصاصی با لوگوی منصوری، کفپوشهای جدید و فرمان بازطراحیشده نیز به تکمیل این تصویر کمک کردهاند.
عملکرد فنی: قدرتی که ممکن است بیشتر هم بشود
نسخه استاندارد کانتیننتال GT جدید، به پیشرانه پلاگین هیبرید V8 مجهز شده که قدرت چشمگیر ۷۷۱ اسببخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتنمتر تولید میکند؛ اعدادی که برای یک گرندتورر لوکس، خیرهکننده هستند. اما وقتی پای منصوری وسط باشد، این پایان ماجرا نیست.
با توجه به سابقه این تیونر در ارتقاء قوای محرکه، بعید نیست بهزودی نسخهای حتی قدرتمندتر – شاید با ۸۰۰ یا حتی ۹۰۰ اسببخار – معرفی شود. چراکه اگر چیزی باشد که منصوری بیشتر از فیبر کربن دوست داشته باشد، بیشک اعداد بزرگی هستند که با عدد ۸ شروع میشوند!