اخبار خودرو

کیت ارتقای 911 GT3 RS مانتای

حالا در آمریکا با قیمتی بیشتر از یک پورشه کیمن GTS

کیت ارتقای 911 GT3 RS مانتای، شرکت Manthey Performance اعلام کرده که کیت ارتقای ویژه‌اش برای پورشه 911 GT3 RS اکنون در آمریکا قابل سفارش است. با پرداخت 116,160 دلار، می‌توانید در پیست سریع‌تر از مدل استاندارد GT3 RS رانندگی کنید.

البته، با همین مبلغ می‌توانید یک پورشه کیمن GTS صفر کیلومتر با موتور 4.0 لیتری (99,700 دلار) بخرید، یا تقریباً یک 911 کاررا پایه (120,100 دلار) تهیه کنید. اما این مقایسه چندان منطقی نیست، چون صاحبان GT3 RS چنین حساب و کتاب‌هایی نمی‌کنند!

آن‌ها در نوربرگ‌رینگ، با سرعت سرسام‌آور و صدای مهیب موتور شش سیلندر تختشان، از شما سبقت خواهند گرفت و بعد در گاراژ، داده‌های دورهایشان را بررسی می‌کنند. با نصب کیت مانتای، حجم زیادی از این داده‌ها برای تحلیل خواهید داشت، چون این کیت تغییرات بزرگی در آیرودینامیک ایجاد می‌کند و چسبندگی خودرو را در پیست به سطحی باورنکردنی می‌رساند.

تغییرات اصلی کیت Manthey برای GT3 RS

🔹 سپر جلوی جدید و بزرگ‌تر از جنس فیبر کربن
🔹 تغییر در فلاپ‌های آیرودینامیکی برای بهبود عملکرد در محور جلو
🔹 جایگزینی پنجره عقب با یک پنل فیبر کربنی 25 درصد سبک‌تر
🔹 اضافه شدن یک “باله کوسه‌ای” و چندین باله کوچک روی سقف
🔹 نصب دیفیوزر بزرگ‌تر در قسمت عقب
🔹 استفاده از یک بال عقب دو تکه عظیم با صفحات جانبی بزرگ‌تر

نتیجه این تغییرات، افزایش 20 درصدی داون‌فورس (نیروی رو به پایین) بدون افزایش درگ است. در سرعت 177 مایل بر ساعت، این پورشه ارتقایافته 2200 پوند (تقریباً یک تُن!) داون‌فورس تولید می‌کند. به گفته پورشه، این یعنی می‌توانید با سرعت بیشتری در پیچ‌ها رانندگی کنید.

تغییرات فنی

✅ تنظیم جدید فنرها و کمک‌فنرها با یک واحد کنترلی تازه
✅ استفاده از شیلنگ‌های فولادی در سیستم ترمز برای بهبود حس پدال
✅ و البته، آماده کردن کیف پول خود برای این ارتقا!

کیت ارتقای Manthey برای GT2 RS

اگر مدل GT2 RS (نسل 991) دارید، می‌توانید با 113,140 دلار آن را ارتقا دهید؛ کمی ارزان‌تر از کیت GT3 RS. تغییرات این مدل هم بیشتر روی آیرودینامیک متمرکز است:

  • فلاپ‌های اسپویلر جدید در جلو
  • زیر بدنه فیبر کربنی
  • راهنمای هوای جدید برای چرخ‌های جلو
  • بال عقب بازطراحی شده و دیفیوزر اصلاح‌شده
  • دیسک‌های آیرودینامیکی روی چرخ‌های عقب

سیستم تعلیق نیز قابل تنظیم است: سه حالت در جلو و چهار حالت در عقب. همچنین، چرخ‌های منیزیمی سبک‌تر شده‌اند و یک مخزن آب اضافی برای خنک کردن اینترکولرها اضافه شده است.

نتیجه‌گیری

کیت ارتقای 911 GT3 RS مانتای، ارتقاهای حرفه‌ای برای خودروهای فوق‌العاده جدی هستند؛ خودروهایی که اصلاً به مقایسه‌های سطحی با کیمن GTS یا 911 کارراهای پایه اهمیت نمی‌دهند!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا