بررسی خودروجهان خودرو

بررسی مرسدس S63 E Performance

سریع‌ترین سدان هیبریدی AMG

بررسی مرسدس S63 E Performance ،این روزها خودروهای هیبریدی پلاگین عملکردی بسیار محبوب شده‌اند. در حالی که بسیاری از خودروسازان از برنامه‌های بلندپروازانه خودروهای برقی خود عقب‌نشینی می‌کنند، بازار را با خودروهای هیبریدی پلاگین عملکردی پر کرده‌اند. اخیراً این روند را در محصولات BMW و پورشه دیده‌ایم، اما مرسدس بنز یکی از اولین برندهایی بود که نسخه‌های هیبریدی AMG خود را وارد بازار کرد.

اولین مدل هیبریدی موسوم به “S E Performance” در سال 2021 معرفی شد. مدل GT63 چهار در، اولین خودروی بنز بود که از یک موتور هشت سیلندر توربوشارژ با باتری استفاده می‌کرد و توانایی تولید 831 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور را داشت. پس از آن، کلاس‌های C، G، GLC و S نیز با قدرت باتری وارد بازار شدند و محدوده‌ای کوتاه از حرکت تمام برقی را ارائه کردند.

اما مشکلی وجود دارد. در چهار سالی که از عرضه اولین مدل S E Performance می‌گذرد، دیگر خودروسازان زمان کافی برای رقابت پیدا کرده‌اند. BMW M5 جدید بسیار سریع است، پورشه پانامرا S E-Hybrid به طرز شگفت‌انگیزی تصفیه شده است و بنتلی فلایینگ اسپور اسپید تقریباً بی‌نقص است.

البته نباید فراموش کرد که S63 E Performance هنوز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. این سدان بزرگ، سریع و نرم با قدرت زیاد برای سرعت‌های مستقیم طراحی شده است. ترکیب موتور هشت سیلندر 4.0 لیتری توئین توربو با یک باتری 13.1 کیلووات‌ساعتی و موتوری که به محور عقب متصل شده، توانایی تولید 791 اسب بخار قدرت و 1055 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این ترکیب باعث می‌شود این سدان سوپراسپرت در 3.2 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و سرعت نهایی آن به 155 مایل در ساعت محدود شود.

عملکرد در سرعت بالا و پیچ‌ها

بررسی مرسدس S63 E Performance، این خودرو در سرعت بالا شگفت‌انگیز است. در حالت اسپرت+، با شتابی آنی از موتور الکتریکی و قدرت اضافی موتور بنزینی در دورهای بالاتر، این خودرو مانند موشک شتاب می‌گیرد. عملکرد گیربکس 9 سرعته نیز بسیار سریع و دقیق است و تغییر دنده‌ها لذت‌بخش است.

در پیچ‌ها نیز عملکرد آن تحسین‌برانگیز است. با وجود وزن بالای بیش از 5700 پوند، S63 در هنگام پیچیدن بسیار خوب عمل می‌کند. سیستم تعلیق بادی تطبیقی نقش بزرگی در کاهش غلتش بدنه دارد.

مشکلات در استفاده روزمره

اما متأسفانه این خودرو در استفاده روزمره چندان خوشایند نیست. این خودرو دارای دو گیربکس است: یکی 9 سرعته که با موتور بنزینی کار می‌کند و دیگری دو سرعته که مخصوص موتور الکتریکی است. نتیجه این ترکیب، یک سیستم انتقال قدرت دست و پا گیر در سرعت‌های پایین است. حتی سیستم ترمز احیاکننده نیز در حالت کمترین شدت خود، بسیار تهاجمی عمل می‌کند.

یک راه‌حل ساده وجود دارد: استفاده نکردن از باتری. در حالت “Battery Hold”، خودرو تقریباً فقط از قدرت موتور هشت سیلندر استفاده می‌کند و تجربه‌ای نرم‌تر و دلپذیرتر ارائه می‌دهد.

طراحی و کابین لوکس

از نظر طراحی، S63 E Performance مانند دیگر مدل‌های S-Class بسیار زیباست. کابین آن با چرم ناپای مشکی و تزئینات فیبر کربن بسیار لوکس به نظر می‌رسد. اما برخی جزئیات مانند دکمه‌های لمسی روی فرمان و صفحه نمایش لمسی کمی پیچیده و ناخوشایند هستند.

قیمت بالا

قیمت پایه این خودرو 183,400 دلار است و با افزودن آپشن‌ها، قیمت به 206,960 دلار می‌رسد. در مقایسه، BMW M5 با قیمت 120,675 دلار یا پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid با 228,000 دلار انتخاب‌های بهتری به نظر می‌رسند.

در مجموع، اضافه کردن قدرت باتری به این خودرو، اگرچه قدرت بیشتری به آن داده، اما باعث شده که تجربه کلی آن کمتر دلپذیر باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا