به گزارش خودرولینک با نزدیک شدن به فصل بهار، انتظار میرود هوای اشتوتگارت رو به گرمی برود، اما ظاهراً در دفتر مرکزی پورشه، شرایط متفاوت است! دلیل این تغییر ناگهانی، رونمایی رسمی از شیائومی SU7 اولترا با قیمتی بسیار رقابتی است. رقابت داغ شیائومی SU7، این خودروی برقی که پیش از این هم برای پورشه تایکان توربو GT دردسر ایجاد کرده بود، حالا با کاهش ۳۵ درصدی قیمت نسبت به پیشبینیهای اولیه، چالشی جدیتر برای پورشه به حساب میآید.
شوک قیمتی شیائومی به پورشه و تسلا
رقابت داغ شیائومی SU7، این خودرو که اولین بار در اکتبر سال گذشته معرفی شد، در آن زمان با قیمت ۸۱۴,۹۰۰ یوان (حدود ۱۱۲,۰۰۰ دلار) برای رقابت با خودروهایی نظیر تسلا مدل S پلد و پورشه تایکان توربو GT در نظر گرفته شده بود. با این حال، در مراسم اخیر شیائومی، این شرکت اعلام کرد که SU7 اولترا تنها با قیمت ۵۲۹,۰۰۰ یوان (معادل ۷۲,۸۰۰ دلار) عرضه خواهد شد. این رقم به طرز شگفتآوری تقریباً یکچهارم قیمت تایکان توربو GT است که در چین ۱,۹۹۸,۰۰۰ یوان (۲۷۴,۸۷۱ دلار) قیمت دارد.
قدرت شگفتانگیز و عملکرد فراتر از رقبا
به گزارش خودرولینک شیائومی SU7 اولترا با بهرهگیری از سه موتور الکتریکی، توان خروجی خیرهکنندهای ارائه میدهد. موتور جلو ۳۸۶ اسب بخار و هر یک از دو موتور عقب ۵۷۰ اسب بخار نیرو تولید میکنند که در مجموع قدرتی معادل ۱۵۲۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۷۷۰ نیوتنمتر به همراه دارد. این در حالی است که پورشه تایکان توربو GT توانایی تولید ۱۰۱۹ اسب بخار و تسلا مدل S پلد ۱۰۲۰ اسب بخار دارد.
در پیستی مانند شانگهای، SU7 اولترا توانسته زمان ۲:۰۹.۹۴ دقیقه را ثبت کند که حدود ۱.۵ ثانیه سریعتر از رکورد تایکان توربو GT است. همچنین این سدان برقی موفق شده به سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت (۲۰۱ مایل بر ساعت) در مسیر مستقیم برسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۱.۹۸ ثانیه اعلام شده که از تایکان توربو GT (با شتاب ۲.۱ ثانیه) سریعتر است. برد حرکتی SU7 اولترا با یک بار شارژ نیز به ۶۳۰ کیلومتر (بر اساس استاندارد خوشبینانه CLTC) میرسد.
طراحی پیشرفته، وزن بالا
SU7 اولترا از نظر آیرودینامیک به تجهیزات مدرنی مانند دیفیوزر عقب فعال و اسپویلر فیبرکربنی مجهز است که مجموعاً ۲۸۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید میکنند. با این وجود، وزن این خودرو به ۲۵۰۰ کیلوگرم میرسد که با وجود سقف فیبرکربنی (در قالب پکیج مسابقهای) همچنان بالا محسوب میشود. جزئیاتی مانند آرم کاپوت ساختهشده از فیبرکربن و طلای ۲۴ عیار، به لوکس بودن این خودرو افزوده است.
پکیج مسابقهای برای عاشقان سرعت
برای کنترل بهتر این خودروی سنگین، شیائومی از سیستمهای پیشرفتهای چون توزیع گشتاور، کمکفنرهای بادی دو کاناله و ترمزهای کربنی بهره گرفته است. پکیج مسابقهای نیز شامل موارد زیر میشود:
- کمکفنرهای Bilstein EVO R
- لنتهای ترمز تقویتشده
- لاستیکهای پیرلی P Zero و P Zero Trofeo RS برای پیست
- رینگهای ۲۱ اینچی
- گلگیرهای عقب فیبرکربنی
تقاضای بالا و تهدیدی برای رقبا
به گزارش خودرو لینک شیائومی با قیمتگذاری ۷۲,۸۰۰ دلاری برای SU7 اولترا، ترکیبی جذاب از عملکرد و فناوری ارائه کرده که استقبال گستردهای به دنبال داشته است. تنها ۱۰ دقیقه پس از معرفی، حدود ۷۰۰۰ نفر برای خرید این خودرو پیشپرداخت واریز کردند.
اگر شیائومی تصمیم به صادرات SU7 اولترا به بازارهای جهانی بگیرد، این خودرو میتواند تهدیدی جدی برای تسلا مدل S و پورشه تایکان در خارج از چین نیز محسوب شود.